Vanliga frågor och svar


Vad har ni för villkor gällande byten och återköp?

Vi tar gärna emot byten och återköp inom 30 dagar från det att du betalat för varan. Var snäll och återlämna varan i dess ursprungliga skick, och i sin ursprungliga förpackning. Låt alla lappar och etiketter sitta kvar. Om varan eller dess originalförpackning är använd eller skadad så kan vi tyvärr inte ta tillbaka den. Om du vill byta eller lämna tillbaka någonting, hör av dig till info@dengronavagen.se så hjälper vi dig.


Hur gör jag för att lämna tillbaka en vara?

Skicka ett mail till info@dengronavagen.se. Skriv vad det är för vara du vill byta eller returnera och bifoga kopia på kvitto eller ordernummer. När vi har svarat dig, packa varorna i sin originalförpackning eller motsvarande och skicka dem tillbaka till oss. Vänligen notera att det är du som kund som ansvarar för att varor som skickas i retur är väl förpackade och försäkrade via fraktbolaget. 

VI kan tyvärr inte kompensera dig för borttappade eller skadade returer. 

När vi har mottagit din retur ger vi dig pengarna tillbaka på en gång. Det kan dock ta några dagar för pengarna att nå mottagaren beroende på vilken bank du har. Frakt- och eventuella fakturakostnader betalas inte tillbaka. 


Hur kan jag kontrollera statusen på min order?

Du kan se var ditt paket befinner sig genom att maila till info@dengronavagen.se. Vi svarar dig inom 24h. 


Hur kan jag göra ändringar i min beställning?

Du kan skicka oss ett mail till info@dengronavagen.se. Vi gör gärna ändringar i din beställning om vi inte hunnit skicka den. 


Vad accepterar ni för betalningssätt?

I nuläget kan du betala med bank- eller kreditkort genom Paypal. Du behöver inte ha ett Paypalkonto för att använda den tjänsten. Det är gratis för dig och ett säkert sätt att handla på internet. Besök gärna www.paypal.com/se för mer information. 


Vad betyder det att en vara är slutsåld?

Om en vara är tillfälligt slut i lager försöker vi beställa hem nya. Vi har ett nära samarbete med våra leverantörer och gör vårt bästa för att du ska få hem de varor du vill ha så snart som möjligt. Kontakta oss gärna på info@dengronavagen.se så hjälper vi dig.


Jag har köpt en vara och ser nu att ni har med den i en kampanj på hemsidan, kan ni justera priset i efterhand?

Om du köpt en produkt som senare upptäcker till rabatterat pris på vår hemsida justerar vi gärna mellanskillnaden inom 7 dagar från att det ursprungliga köpet gått igenom. Det är kundens ansvar att höra av sig inom de 7 dagarna.


Vad har ni för policy gällande frakt?

Frakt inom Sverige kostar alltid 39 kronor oavsett hur stort paketet är. Vid beställningar över 1000 kronor bjuder vi på frakten. Det tar normalt 1-3 vardagar för paketet att nå dig. Vi reserverar oss för saker vi inte kan styra över, såsom väder, strejk osv.


Skickar ni varor internationellt?

Ja. Dock är vår websida inte konstruerad för att automatiskt behandla internationella köp. Var snäll och skicka oss ett mail med de varor du är intresserad av och din fraktadress. Vi skickar dig därefter en offert.


Do you ship internationally?

Yes. However, our website is not currently set up to process international orders. Please send us an e-mail to info@dengronavagen.se listing the items you would like, and don’t forget to include your shipping address. We will then get back to you with a quote and directions for payment.


Kan jag hämta fraktkänsliga varor själv?

Absolut! Vi förpackar alla våra produkter noggrant för att säkerställa att de ska klara frakt. Men självklart går det bra att plocka upp känsliga varor i Stockholm. Kontakta oss på info@dengronavagen.se i samband med att du lägger din beställning. Upphämtning sker i Gubbängen, eller efter överenskommelse.


Vad har ni för policy när det gäller personlig information?

Vi respekterar våra kunders rätt till personlig integritet. Vi ber bara om den information som är absolut nödvändig för att genomföra en order eller kontakta er under pågående beställning.

 

Den Gröna Vågen kommer aldrig att dela med sig av eller sälja vidare några kunduppgifter. 

Om du inte längre vill ha mail från oss om kommande erbjudanden och nyheter skicka ett mail till info@dengronavagen.se så plockar vi bort dig från vårt kundregister.


Var ska jag vända mig om jag har ytterligare frågor?

Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@dengronavagen.se om du har några frågor eller kommentarer. Vi tar gärna emot alla synpunkter på hemsida och kundservice! Vi strävar efter att ge dig bästa tänkbara service och behöver feedback på vägen.